| 1 | Dilin farklı tanımlarını hatırlayabilme. |
| 2 | Dünya dilleri hakkında genel bilgileri ve sınıflandırmaları sıralayabilme. |
| 3 | İlk Çağ ve Orta Çağ’daki dil çalışmalarını tanıyabilme. |
| 4 | 20. yüzyıldan önce Doğu ve Batı geleneğinde yapılan dil çalışmalarını özetleyebilme. |
| 5 | Dil bilimin bağımsız bir disiplin olarak ortaya çıkışını açıklayabilme. |
| 6 | Ferdinand de Saussure’ün dil anlayışını ve yapısalcı yaklaşımını kavrayabilme. |
| 7 | Prag Okulu, Fransız İşlevselciliği, Kopenhag Okulu ve Amerikan Yapısalcılığını açıklayabilme. |
| 8 | Noam Chomsky’nin Üretken–Dönüşümsel Dil Bilgisi Kuramını özetleyebilme. |
| 9 | Kuramsal bilgileri Türkçe öğretimindeki somut örneklerle ilişkilendirebilme. |
| 10 | Yapısalcı dil bilimi kuramlarını farklı dil olguları üzerinde örneklendirebilme. |
| 11 | Dil bilimi okulları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırabilme. |