| 1 | Dersin amacı, kapsamı, işleniş biçimi ve kazanımların açıklanması; temel ve yardımcı kaynakların tanıtımı | |
| 2 | Dinleme becerisi ile ilgili temel kavramlar ve iletişim sürecinin temel öğeleri | 1, 5 |
| 3 | Etkili ve etkisiz iletişim | 1, 5 |
| 4 | Dinleme türleri | 2, 3 |
| 5 | Dinleme becerisinin ortaokul Türkçe dersi öğretim programlarındaki görünümü | 2, 4 |
| 6 | Türkçe ders kitaplarında yer alan dinleme metinleri ve etkinliklerinin incelenmesi | 4 |
| 7 | Türkçe derslerinde kullanılabilecek nitelikli dinleme/izleme araçlarından örnekler | 2, 4 |
| 8 | Dinleme becerisini geliştirmeye yönelik etkinliklerin tasarlanması | 1, 2, 4 |
| 9 | Türkçe dersinde dinleme becerisine odaklı geliştirilen ders içeriklerine yönelik öğrenci sunumları | |
| 10 | Türkçe dersinde dinleme becerisine odaklı geliştirilen ders içeriklerine yönelik öğrenci sunumları | |
| 11 | Türkçe dersinde dinleme becerisine odaklı geliştirilen ders içeriklerine yönelik öğrenci sunumları | |
| 12 | Türkçe dersinde dinleme becerisine odaklı geliştirilen ders içeriklerine yönelik öğrenci sunumları | |
| 13 | Dinleme eğitiminde ölçme-değerlendirme teknikleri ve bunlara ilişkin örnek uygulamalar | 4 |
| 14 | Genel değerlendirme | |