| 1 | Dersin amacı, kapsamı, işleniş biçimi ve kazanımların açıklanması; temel ve yardımcı kaynakların tanıtımı | |
| 2 | Sözcük, kavram, anlam ve bağlam kavramlarının tanıtılması ve örneklerle açıklanması | 1, 2 |
| 3 | Sözvarlığı unsurları, temel kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler, kalıplaşmış sözler, kelime ailesi vd. | 2, 3 |
| 4 | Alıcı ve üretici sözvarlığı ve dil becerileri arasındaki ilişkiler | 1 |
| 5 | Sözcük öğreniminde beyin ve dil süreçlerinin incelenmesi | 8 |
| 6 | Ortaokul öğrencilerinin kavram oluşturma süreçlerinin incelenmesi | 6 |
| 7 | Türkçe dersi öğretim programlarındaki sözcük öğretiminin incelenmesi | 4 |
| 8 | Türkçe ders kitaplarındaki sözcük etkinliklerinin incelenmesi | 4 |
| 9 | Çocuk kitapları üzerinden sözcük öğretimi; örnek etkinlikler | 7 |
| 10 | Kelime öğretim teknikleri, stratejileri ve uygulama örnekleri | 1, 6 |
| 11 | Dijital araç ve uygulamalarla kelime öğrenme etkinlikleri tasarlama ve uygulama | 1, 2 |
| 12 | Sözlükbilim ilke ve yöntemleriyle ulusal ve uluslararası okul sözlüklerinin incelenmesi | 5 |
| 13 | Sözcük öğretiminde ölçme-değerlendirme teknikleri ve örnek uygulamalar | 1, 3 |
| 14 | Genel değerlendirme | |