| 1 | Halk sağlığının geçirdiği aşamaları ve halk sağlığına katkısı olan önemli gelişmeleri açıklayabilecek |
| 2 | Halk sağlığının temel amaç, ilke ve hedeflerini sayabilecek |
| 3 | Sağlığı iyileştirmek, yükseltmek ve muhafaza etmek için ilgili komponentleri açıklayabilecek |
| 4 | Sağlığı korumak ve yükseltmek için birincil, ikincil ve üçüncül korunmayı sayabilecek |
| 5 | Sağlık düzeyi göstergelerini hesaplayabilecek ve yorumlayabilecek |
| 6 | Sağlık insan gücü kavramı ve içeriğini açıklayabilecek, Türkiye’de sağlık insan gücü politikasının mevcut durumun ve sorunları açıklayabilecek |
| 7 | Çeşitli ülkelere göre hekim istihdam politikasını bilecek ve ülkemizle karşılaştırabilecek |
| 8 | Aile planlamasının temel amacını, ana-çocuk sağlığına ve toplum sağlığına yararlarını ve bu konudaki yasal düzenlemeleri açıklayabilecek |
| 9 | Aile planlaması yöntemlerini ve bu yöntemlerin ülkemizde ve dünyada kullanılma oranlarını sıralayabilecek |
| 10 | Sağlık eğitimi yapabilmek için toplumun gereksinimlerini, sorunlarını ve olanaklarını tanımlayabilecek |
| 11 | Sağlık eğitimi kavramını ve planlamasının içeriğini tanımlayabilecek, aşamalarını, ilkelerini ve yöntemlerini sıralayabilecek |
| 12 | Epidemiyoloji biliminin amaçlarını ve temel epidemiyolojik kavramları açıklayabilecek, epidemiyolojik yöntemlerin kullanım alanlarını sayabilecek |
| 13 | Tanımlayıcı epidemiyolojik araştırmaların planlama, uygulama, değerlendirme basamaklarını sayabilecek ve sonuçlarını yorumlayabilecek |
| 14 | Analitik epidemiyolojik araştırmaların planlama, uygulama, değerlendirme basamaklarını sayabilecek ve sonuçlarını yorumlayabilecek |
| 15 | Epidemiyolojik araştırmada değişkenler arasında ortaya çıkabilecek ilişkileri açıklayabilecek |
| 16 | Tanı yöntemlerinin geçerliliğini ölçmek amacıyla kullanılan temel ölçütleri sayabilecek ve hazırlanmış verilerden yararlanarak bu ölçütleri hesaplayabilecek |
| 17 | Beslenme, yeterli ve dengeli beslenme, yetersiz ve dengesiz beslenme, besin, besin öğesini tanımlayabilecek |
| 18 | Yetersiz ve dengesiz beslenme sonucunda ortaya çıkabilecek hastalık ve bozuklukları sıralayabilecek |
| 19 | Beslenme durumunu değerlendirmek amacıyla en çok kullanılan antropometrik ölçümleri sayabilecek |
| 20 | Erişkinlerde vücut ağırlığını; Beden Kütle İndeksini hesaplayarak değerlendirebilecek |
| 21 | Protein enerji malnutrisyonunun oluş nedenleri, görülme sıklığı ve önlenmesi için yapılması gerekenleri sayabilecek |
| 22 | Beslenme anemileri açısından risk gruplarını ve bu gruplarda görülme sıklığını ifade edebilecek |
| 23 | İyot yetersizliğinin nedenleri, dünyada ve ülkemizde görülme sıklığı ve önlenmesi için alınacak önlemleri sayabilecek |
| 24 | Anne sütünün doğumdan sonra başlanma zamanı, emzirme sıklığı, günlük emzirme sayısını ifade edebilecek |
| 25 | Gebelikte ve emziklilikte yetersiz ve dengesiz beslenmenin çocuk ve anne sağlığı açısından zararlarını ifade edebilecek |
| 26 | Ülkemizdeki beslenme yetersizliği sorunlarının çözümlenmesi için hangi besinlerin hangi besin öğeleri ile zenginleştirilmesi gerektiğini ifade edebilecek |
| 27 | Yeterli ve dengeli beslenme rehberindeki besin gruplarını, besleyici özelliklerini ve besin gruplarında yer alan yiyecekleri ifade edebilecek |
| 28 | Sağlıklı bir erişkinin, bir gebe kadının, bir emzikli kadının yeterli ve dengeli beslenmek için besin gruplarından günde alması gereken porsiyon miktarlarını sayabilecek |
| 29 | Kronik hastalıkların önlenebilmesi için besin ögelerinin günlük alım hedeflerini sıralayabilecek |
| 30 | Çevre ve sağlık arasındaki ilişkiyi tanımlayabilecek |
| 31 | İçme ve kullanma sularının arıtılmasını, dezenfeksiyonunu ve bakteriyolojik analizini tanımlayabilecek |
| 32 | Çevre ile ilgili tanımları ve yasal mevzuatı sıralayabilecek |
| 33 | Katı ve sıvı atıkların toplanması ve zararsız hale getirilmesi yöntemlerini sayabilecek |
| 34 | Toplumu tanıma kapsam ve yöntemini tanımlayabilecek |
| 35 | Sağlık sistemlerini sınıflandırabilecek, ülke sağlık sistemleri ile ilgili karşılaştırmalar yapabilecek |
| 36 | Sağlık hizmetlerinin finansmanının temel özelliklerini ve Türkiye’de sağlık hizmetlerinin finansman sistemini tanımlayabilecek |
| 37 | Birinci basamak sağlık kuruluşunda yönetim hizmetlerini açıklayabilecek |
| 38 | Birinci basamak sağlık kuruluşlarında yapılacak tedavi edici ve koruyucu hekimlik hizmetlerini sıralayabilecek |
| 39 | Gebe, loğusa, 15-49 yaş kadın, bebek ve çocuk izlemlerindeki amaçları; izlem sıklıklarını tanımlayabilecek |
| 40 | Gebelikteki risk faktörlerini sıralayabilecek |
| 41 | Bebek ve çocuk ölümlerinde kişi, yer ve zaman özelliklerini açıklayabilecek |
| 42 | Ana ve çocuk sağlığındaki riskleri azaltabilmek için alınması gereken önlemleri sayabileceklerdir |
| 43 | Olağanüstü durum türlerini ve öncesinde yapılması gereken koruyucu hizmetleri ve sağlık ekiplerinin görevlerini sayabilecek sıralayabilecek |
| 44 | Sigara, alkol ve uyuşturucu kullanımının sağlık üzerine etkilerini ve bunlardan korunmak için alınması gereken önlemleri sayabilecek |
| 45 | Ülkemizin önemli sağlık sorunlarını sayabilecek |
| 46 | Kazaların tanımı ve sınıflandırılması ile kaza türlerine göre kişi, yer ve zaman gibi özellikleri sayabilecek |
| 47 | Toplumdaki dezavantajlı grupları ve bu grupların sağlık sorunlarını tanımlayabilecek |
| 48 | Sağlığın geliştirilmesi ile ilgili kavram ve ilkeleri sayabilecek |
| 49 | Yaşlı sağlığı ile ilgili sorunları sayabilecek, bu sorunların çözümü için öneride bulunabilecek |
| 50 | Toplu yaşam alanlarının yaratacağı sağlık risklerini ve alınması gereken önlemleri sayabilecek |
| 51 | Turizme bağlı olarak ortaya çıkabilecek sağlık sorunları ve alınması gereken önlemleri sayabilecek |
| 52 | Göç ve kentleşmenin sağlık üzerine etkileri ve alınması gereken önlemleri sayabilecek |