| 1 | Sindirim kanalı ve sindirim bezleri hakkında temel bilgileri ve terminolojiyi açıklayabilecek, |
| 2 | Sindirim sistemine ait organları, bezleri ve diğer oluşumları kadavra ve maket üzerinde gösterebilecek ve isimlendirebilecek, |
| 3 | Karın ön ve yan duvarı ile inguinal kanalın anatomik yapısını açıklayabilecek ve klinik önemini kavrayabilecek, |
| 4 | Ağız boşluğu ve içindeki yapıları ile farinksin bölümlerini ve histolojisini sayabilecek, |
| 5 | Sindirim kanalının tabakalarını ve her bir tabakanın histolojik özelliklerini açıklayabilecek ve mikroskopta tanımlayabilecek, |
| 6 | Özofagusun histolojisini, midenin mikroskobik yapısını, tabakalarını ve mide bezlerini ve görevlerini anlatabilecek, |
| 7 | İnce bağırsakların yüzey özelleşmelerini, duvarının histolojik tabakalaşmasını ve hücrelerini açıklayabilecek, |
| 8 | Kalın bağırsağın bölümlerini sayabilecek ve histolojik farklılıklarını yorumlayabilecek, |
| 9 | Karaciğerin sindirim sistemindeki önemini, histolojik organizasyonunu, lobulasyonunu ve görevlerini sayabilecek, |
| 10 | Safra yollarının histolojik yapısını, safra kesesinin tabakalarını ve histolojik özelliklerini sayabilecek,. |
| 11 | Pankreasın embriyolojisini, kanal sistemini, histolojisini, enzimlerini ve görevlerini anlatabilecek, |
| 12 | Sindirim kanalının embriyolojisini anlatabilecek, foregut, midgut ve hindguttan gelişen yapıları sayabilecek, |
| 13 | Yutak cepleri, kavisleri ve yarıklarından hangi yapıların nasıl geliştiğini anlatabilecek ve sindirim sistemine ait anomalilerin önemini kavrayabilecek, |
| 14 | Ağız, mide, ince ve kalın bağırsaklarda gerçekleşen sindirim süreçlerini açıklayabilecek, |
| 15 | Sindirim bezlerinin sindirimdeki rollerini açıklayabilecek, |
| 16 | Safra salgısının oluşumu ve salgılanması işlevleri ve bu işlevleri düzenleyen etkenleri açıklayabilecek, |
| 17 | Safranın sindirimdeki rolünü açıklayabilecek, |
| 18 | Pankreas enzimlerinin salgılanması ve salgılanmayı düzenleyen etkenleri açıklayabilecek, |
| 19 | Pankreas enzimlerinin sindirimdeki rollerini açıklayabilecek, |
| 20 | Gastrointestinal kanalın bölümlerinde gerçekleşen emilim işlevlerini açıklayabilecek, |
| 21 | Gastrointestinal kanalın bölümlerinde gerçekleşen sindirim ve emilim işlevlerinde oluşan bozulmalarda ortaya çıkabilecek çok temel patolojileri-klinik tabloyu tanımlayabilecek, |
| 22 | Metabolik hız, bazal metabolik hız ve bu süreçleri değiştiren etkenleri açıklayabilecek, |
| 23 | Açlık, tokluk, iştah süreçlerini ve bu süreçleri düzenleyen fizyolojik mekanizmaları açıklayabilecek, |
| 24 | Metabolizmanın entegrasyonunu açıklayabilecek, |
| 25 | Karbohidratların sindirimini ve emilimini anlatabilecek, |
| 26 | Lipidlerin sindirimini ve emilimini açıklayabilecek, |
| 27 | Proteinlerin sindirimini ve emilimini anlatabilecek, |
| 28 | Detoksifikasyon mekanizmalarını sayabilecek, |
| 29 | Karaciğer fonksiyon testlerini açıklayabilecek, |
| 30 | Termoregülasyonda görev alan sistemleri sayabilecek, |
| 31 | Vücut sıcaklığını düzenleyen mekanizmaları açıklayabilecek, |
| 32 | Soğuk ve sıcak faktörlerin aktiflediği sistemlerin fonksiyonlarını açıklayabilecek, |
| 33 | Hipotermi ve hipertermi gibi kavramları tanımlayabilecek, |
| 34 | Normoterminin oluşabilmesi için ilgili sistemlerin tepkilerini açıklayabilecek, |
| 35 | Prokaryotik ve eukaryotik hücrelerdeki temel genetik yol arasındaki benzerlik ve farklılıkları sayabilecek; “Genetik kod, kodon ve antikodon” terimlerini tanımlayabilecek, |
| 36 | Prokaryotik ve eukaryotik hücrelerdeki mRNA, tRNA, rRNA ve ribozom yapılarını karşılaştırabilecek, |
| 37 | Protein sentezinin basamaklarını ve sentezin komponentlerini açıklayabilecek; prokaryotik ve eukaryotik hücrelerdeki sentezle ilgili benzerlik ve farklılıkları yorumlayabilecek, |
| 38 | Protein sentezine katılan aminoasitlerin aktivasyon reaksiyonunu ve aminoasitler arasında peptid bağının nasıl oluştuğunu öğrenecek;protein sentezi ile ilgili enerji hesabı yapabilecek, protein sentezinin organizma için önemini kavrayacak, |
| 39 | Sentezi takiben gerçekleşen post translasyonal modifikasyon (PTM) reaksiyonlarını gruplandırabilecek; proteolitik yarılma; disülfid bağlarının oluşumu; sülfasyon, asetilasyon, glikozilasyon gibi adisyon reaksiyonlarını ve spesifik aminoasitlerde gerçekleşen fosforilasyon, hidroksilasyon, metilasyon ve karboksilasyon gibi PTM reaksiyonlarını öğrenecek; PTM’nin organizma için önemini kavrayacak, |
| 40 | Prokaryotik ve eukaryotik hücrelerde, protein sentezinin nasıl inhibe edilebileceğini ve bazı antibiyotiklerin etki mekanizmasını açıklayabilecek, |
| 41 | Aminoasitlerin katabolizmasını artıran metabolik gereksinimler hakkında bilgi sahibi olacak, pozitif ve negatif azot dengesini tanımlayabilecek, |
| 42 | Aminoasitlerin yapısında yer alan amin grubunun hepatositlerde amonyağa ve bunu takiben üreye nasıl dönüştüğünü öğrenecek; transaminasyon, oksidatif deaminasyon, amidasyon ve deamidasyon reaksiyonlarını ve bunların organizma için önemini kavrayacak, |
| 43 | Ekstrahepatik dokularda oluşan amonyağın karaciğere nasıl taşındığını sayabilecek, |
| 44 | Amonyak entoksikasyonu ve amonyağın nörotoksik etkisinin muhtemel nedenlerini tartışabilecek, |
| 45 | Üre döngüsünün basamaklarını, enzimleriyle birlikte öğrenecek; üre döngüsü ile TCA siklusu arasındaki ilişkiyi kavrayacak, üre döngüsü hızının nasıl düzenlendiği hakkında bilgi sahibi olacak, |
| 46 | Üre döngüsü ile ilgili genetik defektleri tanımlayabilecek, |
| 47 | Karbohidrat metabolizmasını ilgilendiren enzim eksiklikleri ve bunlarla ilişkili en sık rastlanan metabolik hastalıkları tanımlayabilecek, |
| 48 | Fenilketonüri başta olmak üzere aminoasit metabolizması ile ilgili bilinen metabolik hastalıkları öğrenerek açıklayabilecek, |
| 49 | Enterobakterilerin mikrobiyolojik özelliklerini sayabilecek ve E.coli, Shigella, Salmonella, Proteus, Pseudomonas bakterilerinin koloni yapılarını tanımlayabilecek, |
| 50 | Sık görülen patojenlerin identifikasyonunu yapabilecek, |
| 51 | Antibiyogram yapabilecek ve değerlendirebilecek, |
| 52 | Bakterileri kültür ve boyanma özelliklerine göre değerlendirebilecek, |
| 53 | Virüslerin tanısında serolojik ve moleküler biyolojik tanı yöntemlerinin önemini kavrayabilecek, |
| 54 | Ascaris lumbricoides, Trichiuristrichiura, Enterobius vermicularis, Kancalıkurtlar, Strongiloides stercoralis, Trichinellaspiralis ve Filariaları tanımlayabilecek ve makroskobik ve mikroskobik tanılarını yapabilecek, |
| 55 | Taenialar, Hymenolepisnana, Diphyllobotrium latum ve Echinococcusları tanımlayabilecek, makroskobik ve mikroskobik tanılarını yapabilecek, |
| 56 | Fasciolahepatica, Dicrocelium dentriticum ve Schistosoma’ların mikroskobik tanılarını yapabilecek, |
| 57 | Vektör artropodları, miyaz etkenlerini, uyuz etkenlerini, keneler ve zehirli artropodları açıklayabilecek ve tanıyabileceklerdir, |
| 58 | Dışkının direkt mikroskobisine yönelik taze preparat hazırlayabilecek ve mikroskobik incelemesini yapabilecek, |
| 59 | Mikroskobik inceleme için boyalı-boyasız preparat hazırlayıp, inceleme yapabilecek, |
| 60 | Vücuda tutunmuş olan keneyi çıkarabileceklerdir. |