| 1 | Bilimin ve bilimsel düşüncenin önemini kavrar, bilimsel olan ve olmayanı ayırt edebilir |
| 2 | Tıp eğitiminin amacını ve genel içeriğini açıklar |
| 3 | Davranışçı ve bilişsel kuram çerçevesinde, davranışı oluşturan psikolojik süreçleri tanımlar |
| 4 | Kuramsal bağlamda çocuk ve ergen yaş dönemlerine özgü sosyal, duygusal ve bağlanma özelliklerini tanımlar |
| 5 | Birey ve grup kavramlarını, bireyin sosyalleşmesini, içinde bulunduğu toplum ve kültürle etkileşimini değerlendirir |
| 6 | Tutum kavramını, tutumun ögelerini, tutumun davranışa dönüşme sürecini tanımlayabilecek, kalıplaşmış tutumların (önyargıların) özellikleri, kaynakları ve toplumsal sonuçlarını sayar |
| 7 | Biyopsikososyal model çerçevesinde, bütüncül yaklaşımla hasta ve hasta yakınlarıyla ve sağlıklı insanlarla iletişimde empatik ve çok yönlü yaklaşımın önemini benimser, empati kurmanın önemini benimser |
| 8 | Öğrenmeyi tanımlar |
| 9 | Öğrenmenin nasıl olduğunu açıklar |
| 10 | Öğrenme stratejilerini sayar |
| 11 | Geribildirimin nasıl verilmesi gerektiğini söyler ve önemini açıklar |
| 12 | Öğrenme stillerini sınıflandırır ve özelliklerini sayar |
| 13 | İnternette kanıta dayalı bilgiye ulaşma adreslerini sayabilir |
| 14 | Sağlık açısından çevrenin önemini tanımlayabilir |
| 15 | Yeterli ve dengeli beslenmeyi tarif eder |
| 16 | Atmosferin ısınmasının sağlık üzerindeki etkilerini sayar |
| 17 | Sağlık ve sağlık hizmetleri ile ilgili temel kavramları tanımlar |
| 18 | Temel sağlık hizmetlerinin içeriğinde yer alan kavramları açıklar |
| 19 | Ülkemizde uygulanmış sağlık sistemlerini tanımlar |
| 20 | Aile hekimliği sistemi ile ilgili temel kavramları tanımlar |
| 21 | Üreme sağlığını tanımlar ve temel kavramları sayar |
| 22 | Hasta veya sağlıklı kişiye yaklaşımın ilkelerini sayar |
| 23 | Temel yaşam desteği basamaklarını sayar |
| 24 | Psikopatoloji kavramını, insan duygu ve davranışlarının altında yatması muhtemel dinamikleri, savunma mekanizmalarının farkına varır, tanımlar |
| 25 | Motivasyon, engellenme, çatışma ve agresyon kavramlarını tanımlar |
| 26 | Emosyon ve stres kavramlarını tanımlayabilecek ve stresle başa çıkma mekanizmalarını yorumlar |
| 27 | Ruh sağlığı ve ilkeleri konusunda genel kavramları tanımlayabilecek, kendisini, hastalarını ve iletişim kurduğu insanları tahlil edebilecek, sağlıklı ve sağlıksız davranışın ayrımını yapar |
| 28 | . Kişilik kavramını, kişilik gelişimini ve bozukluklarını tanımlar |
| 29 | . Kişiler arası iletişimi ve iletişimi etkileyen faktörleri tanımlar |
| 30 | Çocuk ve ergenlerin yaş dönemleri itibariyle bilişsel, dil ve ahlak gelişim süreçlerini tanımlar |
| 31 | Egzersizin sağlık üzerine etkilerini sayar |
| 32 | İnternette kanıta dayalı bilgiye ulaşma adreslerini sayar |
| 33 | Bilgisayarların çalışmasında işletim sistemlerinin fonksiyonlarını sayar |
| 34 | Tıp bilişiminin uygulama alanlarını sayar |
| 35 | Karar destek sistemlerinin kullanım amaçlarını sayar |
| 36 | Mezuniyet öncesi tıp eğitiminin genel amacını ve temel ilkelerini açıklar |
| 37 | Sağlık açısından çevrenin önemini tanımlar |
| 38 | Yeterli ve dengeli beslenmeyi tarif eder |
| 39 | Atmosferin ısınmasının sağlık üzerindeki etkilerini sayar |
| 40 | Sağlık ve sağlık hizmetleri ile ilgili temel kavramları tanımlar |
| 41 | Temel sağlık hizmetlerinin içeriğinde yer alan kavramları açıklar |
| 42 | Ülkemizde uygulanmış sağlık sistemlerini tanımlar |
| 43 | Aile hekimliği sistemi ile ilgili temel kavramları tanımlar |
| 44 | Üreme sağlığını tanımlar ve temel kavramları sayar |
| 45 | Hasta veya sağlıklı kişiye yaklaşımın ilkelerini sayar |
| 46 | DSÖ’nün sağlık tanımını yapar |
| 47 | Hastalıkların, biyolojik olduğu kadar toplumsal ve kültürel bir olgu olduğunu açıklar |
| 48 | Sağlık ve hastalık kavramları açısından geleneksel hekimlik anlayışı ile çağdaş hekimlik anlayışı arasındaki farkı ayırt eder |
| 49 | Küreselleşmenin temel unsurları ve göstergelerini yorumlar |
| 50 | Küreselleşme ile sağlık arasındaki ilişkiyi kurabilecek, küreselleşmenin yol açtığı sağlık sorunlarını tanımlar |
| 51 | Sosyal politika bilim dalını dar ve geniş anlamıyla tanımlar |
| 52 | . Sosyal politikanın kimleri, hangi risklere karşı koruduğunu tanımlar |
| 53 | Sağlık iletişiminin temel unsurlarını ve temel kavramlarını yorumlar |
| 54 | Sağlık iletişimi yöntemlerinin sağlığın geliştirilmesi çalışmalarına nasıl katkıda bulunabileceğini açıklar |
| 55 | Sağlık çalışanı, hasta ve toplum üçgeninde sağlık iletişimini değerlendirir |
| 56 | Medyanın sağlık iletişimindeki önemini açıklar |
| 57 | Sigara, alkol ve uyuşturucu kullanımının sağlık üzerine etkilerini ve bunlardan korunmak için alınması gereken önlemleri sayar |
| 58 | Tütünle mücadelede yaşanan tarihsel süreç hakkında fikir sahibi olur, MPOWER ilkelerini sıralar |
| 59 | Toplumdaki sağlık açısından öncelikli, riskli, incinebilir grupları ve bu grupların sağlık sorunlarını tanımlar |
| 60 | Toplumsal cinsiyet kavramını ve toplumsal cinsiyetçiliğin sağlığa etkilerini açıklar |