| 1 | Hak ve ödev kavramı, birey-toplum ilişkisi. | [1], [2], [3] | 
				| 2 | Hak türleri, ödevlerin toplumsal yaşam içindeki rolü. | [1], [2], [3] | 
				| 3 | Demokrasi ve insan hakları kavramlarının tarihsel gelişimi. | [1], [2], [3] | 
				| 4 | Demokrasi anlayışları ve insan haklarıyla ilişkisi. | [1], [2], [3] | 
				| 5 | Demokrasinin temel ilkeleri: eşitlik, özgürlük, çoğulculuk. | [1], [2], [3] | 
				| 6 | Katılımcılık, hukukun üstünlüğü ve hesap verebilirlik. | [1], [2], [3] | 
				| 7 | İnsan haklarının ilkeleri, boyutları ve temel belgeler. | [1], [2], [3] | 
				| 8 | Demokrasi ve insan hakları bilincinin bireylere kazandırılması. | [1], [2], [3] | 
				| 9 | Eğitim hakkı ve demokratik toplumlarda önemi. | [1], [2], [3] | 
				| 10 | Toplum için demokrasi ve insan hakları eğitimi. | [1], [2], [3] | 
				| 11 | san haklarının uluslararası düzeyde korunması; Birleşmiş Milletler, Avrupa Konseyi ve diğer uluslararası örgütler. | [1], [2], [3] | 
				| 12 | Yaşam hakkı, işkence ve kötü muamele yasağı; ulusal ve uluslararası düzenlemeler. | [1], [2], [3] | 
				| 13 | Kişi özgürlüğü ve güvenliği; ifade, ve örgütlenme. | [1], [2], [3] | 
				| 14 | Okul çevresini demokratik hale getirme ve genel değerlendirme | [1], [2], [3] |