| 1 | Kesirler, Kesir kavramının oluşumu ve gelişimi; kesir sayısı; kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Baykul, Yaşar (2014). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Altun, Murat. (2008). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Alfa Yayıncılık, Ankara. |
| 2 | Kesirlerin farklı anlamları, kesir modelleri, denk kesir ve kesirlerin karşılaştırılması; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Baykul, Yaşar (2014). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Altun, Murat. (2008). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Alfa Yayıncılık, Ankara. |
| 3 | Kesirlerle işlemler; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Baykul, Yaşar (2014). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Altun, Murat. (2008). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Alfa Yayıncılık, Ankara. |
| 4 | Ondalık kesirler ve karşılaştırılması; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi | Baykul, Yaşar (2014). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Altun, Murat. (2008). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Alfa Yayıncılık, Ankara. |
| 5 | Cebire geçiş ve öğretimi; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Baykul, Yaşar (2014). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Altun, Murat. (2008). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Alfa Yayıncılık, Ankara. |
| 6 | Geometri öğretimin önemi, genel amaçları, dikkat edilecek noktalar, geometrinin tarihçesi ve geometri araç-gereçlerinin tanıtımı. | Baykul, Yaşar (2014). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Altun, Murat. (2008). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Alfa Yayıncılık, Ankara. |
| 7 | Çocukta geometrik düşüncenin gelişimi; Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri, geometrik cisimler ve öğretimi; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Baykul, Yaşar (2014). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Altun, Murat. (2008). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Alfa Yayıncılık, Ankara. |
| 8 | Temel geometrik kavramlar, tanımlar, özellikler, güçlükler ve öğretimi; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi | Baykul, Yaşar (2014). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Altun, Murat. (2008). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Alfa Yayıncılık, Ankara. |
| 9 | Ölçme, çocukta ölçme fikrinin gelişimi; ölçü kavramının oluşumu, gelişimi ve güçlükler; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Baykul, Yaşar (2014). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Altun, Murat. (2008). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Alfa Yayıncılık, Ankara. |
| 10 | Belli başlı ölçü birimlerinin öğretimi; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi | Baykul, Yaşar (2014). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Altun, Murat. (2008). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Alfa Yayıncılık, Ankara. |
| 11 | Veri alt öğrenme alanı, grafikler; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Baykul, Yaşar (2014). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Altun, Murat. (2008). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Alfa Yayıncılık, Ankara. |
| 12 | Bilgi toplama teknikleri; istatistik ve olasılığın başlangıç ilkeleri ve öğretimi; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Baykul, Yaşar (2014). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Altun, Murat. (2008). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Alfa Yayıncılık, Ankara. |
| 13 | Matematik öğretiminde ölçme ve değerlendirme; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Baykul, Yaşar (2014). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Altun, Murat. (2008). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Alfa Yayıncılık, Ankara. |
| 14 | Genel değerlendirme. | |