| 1 | Matematik öğretiminin temel amacı. Matematik öğretiminin kısa tarihçesi. | 1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür |
| 2 | Matematik öğretiminin temel ilkeleri; belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğreniminde kullanımı. | 1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür |
| 3 | Belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri: matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme-öğrenme stratejileri. | 1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür |
| 4 | İlkokul matematik dersi öğretim programının kapsamı, amacı ve özellikleri (programın öğeleri ışığında). Matematik eğitiminde önemli beceriler. | 4 |
| 5 | Problem çözme (aşamalar, problem türleri, stratejiler vb.) | 1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür |
| 6 | Problem çözme; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | 1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür |
| 7 | Problem çözme; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | 1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür |
| 8 | Çocukta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, karşılaştırma, denklik, azlık-çokluk vb.). | 1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür |
| 9 | Doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | 1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür |
| 10 | Doğal sayılarda toplama işlemi öğretimi; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | 1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür |
| 11 | Doğal sayılarda çıkarma işlemi öğretimi; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | 1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür |
| 12 | Doğal sayılarda çarpma işlemi öğretimi; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | 1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür |
| 13 | Doğal sayılarda bölme işlemi öğretimi; program kazanımlarına uygun örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | 1, 2, 3, 4 ve ilgili Literatür |
| 14 | Genel değerlendirme. | |