| 1 | Sosyal bilgiler öğretimine uygun öğretim-öğrenme süreçlerini planlar ve uygular. |
| 2 | Alanına ilişkin öğretim programlarını, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve etkili bir şekilde kullanır. |
| 3 | Öğrencilerin gelişimsel özelliklerine uygun çeşitli öğrenme yaklaşımlarını tanır ve öğretim sürecine entegre eder. |
| 4 | Öğrencilerinin analiz, değerlendirme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek amacıyla bireysel ve grup çalışmalarını teşvik eder. |
| 5 | Edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda dersleri planlar, uygular ve süreci değerlendirme yöntemleriyle analiz eder. |
| 6 | Sosyal bilgiler derslerinde, konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun öğretim materyalleri tasarlar ve öğretim sürecinde etkin biçimde kullanır. |
| 7 | Sosyal bilgiler eğitiminde kullanılan nitel ve nicel araştırma yöntemleriyle veri toplama, analiz etme ve karşılaştırma becerisine sahiptir. |
| 8 | Sosyal bilimler alanında öğrenci merkezli etkinlikler ve projeler geliştirerek öğrenme sürecini zenginleştirir. |
| 9 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğinin gerekliliklerini ve eğitim bilimleri alanını kapsamlı bir şekilde tanır ve mesleki gelişimini bu doğrultuda sürdürür. |