| 1 | Görsel kültür ve görsel kültür çalışmalarının tanımlanması | |
| 2 | Görüntü ve iktidar: İmge ile iktidar arasındaki ilişkinin feminist kuram, sanat tarihi, queer kuramı, kültürel çalışmalar ya da oryantalist söylem vb. çerçevesinde disiplinler arası bir yaklaşımla analiz edilecektir. | |
| 3 | İzleyici ve anlam: İzleyicinin görüntüye yönelik farklı okumalarının ortaya koyulacaktır. | |
| 4 | Bakış ve iktidar: Psikanalitik bir perspektiften iktidar ve hazzın görsel kültürde nasıl işlediğininin açıklanacaktır. | |
| 5 | Kartezyen perspektifçilikten dijital medyaya: Perspektifin tarihi, gerçeklik miti ve dijital çağda perspektifin yerinin ortaya koyulacaktır. | |
| 6 | Dijital imgenin ontolojisi: Teknolojik gelişmelerin, temsilin doğasında ne gibi değişikliklere yol açtığı tartışılacaktır. | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Walter Benjamin'in "Tekniğin olanaklarıyla yeniden üretilebildiği çağda sanat yapıtı" metni temel alarak, sürdürülebilirlik kavramını da içeren geniş bir içeriği ele alır. | |
| 9 | Görsel kültür ve gündelik hayat: İmgelerin gündelik hayatımızı nasıl sarmaladığı açıklanacak, imgeleri onlarla karşılaştığımız bağlam içinde nasıl analiz edeceğimiz üzerinde durulacaktır. | |
| 10 | Reklam, tüketim kültürü ve haz: Tüketim toplumu, meta fetişizmi vb. Kavramlar ışığında reklamlarda kullanılan görseller analiz edilecektir. | |
| 11 | Postmodernizm ve görsel kültür: Parodi ve pastiş kavramları tartışılacaktır. | |
| 12 | Bilimsel bakış: Görsel imgelerin bilimsel kanıt olarak kullanımı üzerinde durulacak, fotoğrafın gerçeklik miti tartışılacaktır. | |
| 13 | Görsel kültürün küresel akışı: Küreselleşmenin görsel kültürdeki etkileri kültür emperyalizmi, küresel markalama, yerel medya ve diaspora medyası kavramları ışığında tartışılacaktır. | |