1 | Öğrencilere bütünleştirme kavramı, en az kısıtlayıcı eğitim ortamı ilkesi ve yerleştirme yaklaşımları hakkında temel bilgi kazandırmak. |
2 | Öğrencilerin, bütünleştirme sürecinin tarihsel gelişimini, yasal dayanaklarını ve Türkiye’deki uygulamalarını kavramalarını sağlamak. |
3 | Öğrencilere, destekleyici özel eğitim hizmetleri (danışmanlık, sınıf-içi destek, kaynak oda) ile işbirliği modellerini tanıtmak ve uygulamadaki önemini öğretmek. |
4 | Öğrencilerin, bütünleştirme sürecinde başarıyı etkileyen etmenleri ve güncel araştırma bulgularını değerlendirmelerini sağlamak. |
5 | Öğrencilere, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin farklılaştırma yapısını kavratmak ve kapsayıcı eğitimde destekleme ve zenginleştirme içeriklerinin rolünü tanıtmak. |
6 | Öğrencilerin, bütünleştirme uygulamalarında bilimsel temelli, kapsayıcı ve işbirliğine dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisi kazanmalarını sağlamak. |