| 1 | GİRİŞ: İçten yanmalı motorların sınıflandırılması ve çalışma prensibi. | [1] sayfa:10-44 |
| 2 | İDEAL ÇEVRİMLER: Otto ve Diesel çevrimlerinin analizi. | [2], Sayfa:51-68 |
| 3 | İDEAL ÇEVRİMLER: Karma çevrim analizi ve Otto, Diesel ve Karma çevrimlerin karşılaştırılması. | [2], Sayfa:68-74 |
| 4 | GERÇEK MOTOR ÇEVRİMLERİ: Gerçek çevrimlerin özellikleri. Yanma hızı. Çevrimde meydana gelen işler. Özgül yakıt tüketimleri. | [2], Sayfa:74-77 |
| 5 | GERÇEK ÇEVRİMLER: Hava kapasitesi ve volumetrik verim. Alev hızı ve alev hızına etkiyen faktörler. | [2], Sayfa:74-77 |
| 6 | GERÇEK ÇEVRİM İLE İDEAL ÇEVRİM ARASINDAKİ FARKLILIKLAR: Gerçek çevrim ile ideal çevrimin karşılaştırılması, meydana gelen kayıplar ve sebepleri. | [2], Sayfa:90-106 |
| 7 | GERÇEK ÇEVRİMLER: Motorlarda vuruntu. Tutuşma gecikmesi ve etki eden faktörler. | [1] Sayfa:245-252 |
| 8 | GERÇEK ÇEVRİMLER: Motorlarda vuruntu. Tutuşma gecikmesi ve etki eden faktörler. | [1] Sayfa:245-252 |
| 9 | YAKIT-HAVA KARIŞIMLARININ OLUŞTURULMASI: Karbüratörler ve istenen özellikler. Venturi ve yakıt memesi hesapları. Karbüratör ilave tertibatları. | [1], sayfa :270-291 |
| 10 | YAKIT-HAVA KARIŞIMLARININ OLUŞTURULMASI: Benzin püskürtme sistemlerinin avantaj ve dezavantajları. Benzin püskürtme sistemlerinin snıflandırılması. | [1], sayfa :293-331 |
| 11 | MOTOR MEKANİĞİ: Piston hareketinin analizi. Motor elemanlarına etkiyen kuvvetler. Volan kütle hesabı. | [1], sayfa :89-138 |
| 12 | YANMA VE KARIŞIM ENERJİSİ: Yakıtlar ve kimyasal özellikleri. Yanma kimyası. Karışımların ısıl değeri. | [3], sayfa :752-780 |
| 13 | YANMA VE KARIŞIM ENERJİSİ: Yakıtlar ve kimyasal özellikleri. Yanma kimyası. Karışımların ısıl değeri. | [3], sayfa :752-780 |
| 14 | Motor teknolojilerindeki son gelişmeler. | [21] |