| 1 | Bu dersi alan bir öğrenci; beş temel besin grubunu tanıyabilmeli. Temel gıdaların yapılarını ve besin kimyasındaki uygulamalarını öğrenebilmeli. |
| 2 | Karbonhidratların yapılarını, beslenmedeki yeri ve önemini kavrayabilmeli. |
| 3 | Pişirmenin karbonhidratların kimyasal yapısına dolayısıyla besin kalitesine etkisini öğrenebilmeli. |
| 4 | Temel besin gruplarının yapılarında bulunan yağların yapılarını, beslenmedeki yeri ve önemini kavrayabilmeli. |
| 5 | Pişirmenin yağların kimyasal yapısına dolayısıyla besin kalitesine etkisini öğrenebilmeli. |
| 6 | Temel besin gruplarının yapılarında bulunan proteinlerin yapılarını, beslenmedeki yeri ve önemini kavrayabilmeli. |
| 7 | Pişirmenin proteinlerin kimyasal yapısına dolayısıyla besin kalitesine etkisini öğrenebilmeli. |
| 8 | Posanın yapısını, besin kimyası ve sağlık açısından önemini kavrayabilmeli. |
| 9 | Laboratuvarlarda iyi bir çözücü olan suyun, besin kimyası ve vücut için de iyi bir çözücü olduğunun farkına varmalı, yaşamsal önemini kavrayabilmeli. |
| 10 | Yaş, cinsiyet ve boyuna göre uygun vücut kütlesinin (BKİ) önemini kavramalı, bunun için yapılması gerekenleri öğrenebilmeli. |
| 11 | Temel besin gruplarının yapılarında bulunan vitaminlerin yapılarını, besin kimyasındaki ve beslenmedeki yeri ve önemini kavrayabilmeli. |
| 12 | Temel besin gruplarının yapılarında bulunan elementlerin, besin kimyasındaki ve beslenmedeki yeri ve önemini kavrayabilmeli. |
| 13 | Pişirmenin vitaminlerin kimyasal yapısına dolayısıyla besin kalitesine etkisini öğrenebilmeli. |
| 14 | Bu konularla ilgili yapılan bilimsel araştırmalara ilgi duymalı, okumalı, inceleyebilmeli. |
| 15 | Kendisi de araştırma yapmayı isteme ve becerisi kazanabilmeli. |