| 1 | Dersin amacı, içeriği, ölçme değerlendirmeye ilişkin genel bilgiler | |
| 2 | Çocuk hakları | 1-3 |
| 3 | Geleneksel ve yeni medyanın tanımı, özellikleri ve kapsamı | 3 |
| 4 | Çocukların geleneksel ve dijital medyaya erişimi | 2 |
| 5 | Geleneksel ve dijital medyanın çocuklara sağladığı olanaklar | 3 |
| 6 | Çocuk-medya ilişkisi ve çocukları internette bekleyen riskler | 3 |
| 7 | Çocukların medya kullanım alışkanlıklarında ebeveynlerin rolü | 2 |
| 8 | Çocukların medya kullanım alışkanlıklarında okul ve akranların rolü | 2 |
| 9 | Sayısal uçurum sorunu | 1 |
| 10 | Geleneksel medya okuryazarlığının önemi | 1 |
| 11 | Dijital okuryazarlığın önemi | 1 |
| 12 | Tüketim kültürü, reklam ve çocuk | 3 |
| 13 | Medyada çocuklara yönelik ayrımcı söylemler | 4 |
| 14 | Genel değerlendirme | |