GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / RESİM / GSR1008 - TEMEL TASARIM II

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1a-Güz Yarıyılının değerlendirilmesi. Bahar Yarıyılı ders programı hakkında bilgilendirme yapılması. Program içinde geçen kavramların alanlara yönelik açıklamaları. b-Yarıyıl sürecinde kullanılacak çizim, boyama araç-gereçlerinin, çalışma yüzeylerinin ve diğer araç-gereçlerin tanıtılarak temininin not ettirilmesi. c-Boyaların genel tanıtımı. (Su bazlı, yağ bazlı/ Sentetik, selülozik) Derslerde kullanılacak boyaların (Guvaj Boya, Sulu Boya, Kuru Boya, Pastel Boyalar vb.) tanıtılması. d-Su Bazlı guvaj boya ile ton skalası (ışık-gölge) oluşturulması ve bu skalanın geometrik formlar üzerine veya nesnel objeler üzerine giydirilmesi. Seçenek: Elde edilen ton skalası tonlarının ayrı ayrı kartonlara boyanarak parçala- bir araya getir yöntemi ile kolaj tekniğinde uygulattırılması. Amaç: Boyayı tanımak, boyanın uygulama kıvamını ve boyamayı öğrenirken ışık-gölge ve ton ögesini boya ile kavratmak. (UYG- 1)Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar
2a-Renk: Rengin örnek çalışmalar paralelinde teorik anlatımı.-Işık Renkleri, -Boya (Pigment) Renkleri. – Renk Duyumu. –Rengin sınıflandırılması. (Ana Renkler, Ara Renkler, Tamamlayıcı Renkler) b-Renk Kontrastları ve renk karışımlarıyla renk oluşturma yöntemleri. c- (1)-Karşılıklı (yalın) Renk Kontrastı. Renk Çemberi uygulaması ve bu uygulama üzerinden konunun kavratılması. (UYG- 2)>Yalın renkler kullanılarak(Sarı-Mavi-Kırmızı). 2-Küçük birimlerle (üçgen, kare, dikdörtgen, daire vb) yüzeyde yapılacak düzenleme çalışması. (UYG- 3)Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar
3a-(2)-Açık-Koyu Renk Kontrastı: Konunun geometrik şekil ve formlar üzerinden veya nesnel formlar üzerinden uygulatılarak kavratılması. (UYG- 4) NOT:Bölümler kendi konseptlerine uygun uygulama tercihi oluşturur. b-(3)-Sıcak-Soğuk Renk Kontrastı. Renklerin etkileri açısından sınıflandırılması. Konunun geometrik şekil ve formlar üzerinden veya nesnel formlar üzerinden uygulanarak kavratılması. (UYG- 5) NOT: Bölümler kendi konseptlerine uygun uygulama tercihi oluşturur. Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar
4a-(4)-Tamamlayıcı (Komplemanter) Kontrastı. Konunun geometrik şekil ve formlar üzerinden veya nesnel formlar üzerinden uygulanarak kavratılması. (UYG- 6) NOT:Bölümler kendi konseptlerine uygun uygulama tercihi oluşturur. b-(5)-Simultane (Yanıltıcı) Kontrast. Konunun geometrik şekil ve formlar üzerinden veya nesnel formlar üzerinden uygulanarak kavratılması. (UYG- 7) NOT:Bölümler kendi konseptlerine uygun uygulama tercihi oluşturur. Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar
5a-(6,7)-Kalite ve Miktar Kontrastları. Renk armonisi konularının örneklem yöntemi ile tanıtılması ve küçük armoni çalışmaları yapılması. –Tek Renk, - İki Renk, -Üç Renk, Soğuk-sıcak armoni uygulamaları. (UYG- 8) *** 7. hafta için doğal, yapay obje temini yapılmasının duyurulması ve obje seçimi konusunda bilgilendirme yapılması.Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar
6Ara DeğerlendirmeDers Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar
7a-Temin edilen doğal ve / veya yapay objenin etütlerinin boya ile yaptırılması. (Guvaj, Pastel, Suluboya) 1-Genel Görünüm 2-Yan Görünüş 3-Üsten Görünüş NOT: Etütler Realist, fotogerçekçi olmalı. (Maddesel yapısı, rengi, dokusu) (UYG- 10)Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar
8a-Strüktür: Çizgi- Kare- Daire ve Hazır biçimli objelerle yüzeyde ve mekanda düzen arayışları. Kare ve Daire biçimlerinin kendi içinde ve birlikte yüzeyde şekillenmeleri ve çoğalma olanaklarının araştırılması. (UYG-13) – (Atıksız, Kendi İçinde Değerlendirme) b-Öklit Geometrisinin değişkenliği olmayan şekilleri Kare – Daire biçiminden hareketle oluşturulan tasarımın, prototipin çoğaltılarak yüzeyde (Rölyef) yeni bir tasarıma dönüştürülmesi. – Benzerlik içinde farklılık, farklılık içinde benzerlik. – Siyah- Beyaz veya iki renkli uygulamalar. (UYG-14)NOT: Çalışma bireysel olabileceği gibi grup çalışması şeklinde de yaptırılabilir. “Bütünlük, ne eksikliğin ne de fazlalığın olmadığı tasarımdır.”Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar
9a-Değişkenliği olmayan geometrik biçimlerden veya çizgiden hareketle ahşap malzemeden ve/veya endüstriyel ortamda üretilmiş objelerden hareketle birim tespitinin yapılması ve tespit edilen birimin Çoğaltılarak (sayısal ve boyut olarak) yeniden bir araya getirilip yeni bir boyuta yeni bir tasarıma dönüştürülmesi. (Aynı birimle- modül ile farklı düzen arayışları) (UYG-15) ÖKLİT GEOMETRİSİ ve :– Kare: Ritim – Sıralı Tekrar / Yön – Denge - Çizgi: Ritim – Sıralı Tekrar / Yön – Denge - Daire: Ritim – Sıralı Tekrar / Yön – Denge STRÜKTÜRDers Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar
10a-13. hafta çalışmalarına devam edilecek. Genel Bir değerlendirme. b- 12. hafta konusunun alana( İÇT, GRF, MOD, ENT, MİM) yönelik uygulatılması. (UYG- 16) -Dönem sonu komisyon sınavına hazırlıklar.Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar
11a-Etüdü yapılan objenin çizgisel anlatımı, geometrik soyutlamaları, iki boyutlu grafiksel anlatımları. (Tek ton, iki ton, üç ton) (UYG-11) b-Renkli Grafiksel anlatımlardan yüzeysel düzenlemeler. Düzen fikri. Doku çalışmaları. (Tek renk, iki renk, üç renk) (UYG-12) NOT: Konu boyama ile yapılabileceği gibi kolaj tekniği ile de uygulatılabilinir. Ara DeğerlendirmeDers Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar
12a-(6,7)-Kalite ve Miktar Kontrastları. Renk armonisi konularının örneklem yöntemi ile tanıtılması ve küçük armoni çalışmaları yapılması. –Tek Renk, - İki Renk, -Üç Renk, Soğuk-sıcak armoni uygulamaları. (UYG- 8) *** 7. hafta için doğal, yapay obje temini yapılmasının duyurulması ve obje seçimi konusunda bilgilendirme yapılması.Ders Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar
13a-Uygulamaları yaptırılan renk kontrastı çalışmalarından fotokopi yöntemi ile çoğaltmalar yaptırılarak (Büyük- Küçük boyutlarda) “Parçala- Boz- Yeniden Oluştur” (Distortion) veya “Parçala- Yeniden Düzenle” (Multiplicate) uygulamaları. (UYG- 9) b-Transformasyon: Somuttan soyuta ulaşma, dönüştürme ile ilgili teorik bilgi verilerek örnek çalışmalar üzerinden konunun tanıtılması. Uygulama öncesi hazırlık. Örnek çalışmalardan sunum. METAFORDers Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar
14Genel SınavDers Kitabı / Diğer Yazılı ve Görsel Kaynaklar