| 1 | Fen öğretiminin amaçları, fen okuryazarlığı | [1] s. 45-47 |
| 2 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları | [1] s. 60-74, [2] s. 2-19, [3] s. 163-182 |
| 3 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları | [1] s. 60-74, [2] s. 2-19, [3] s. 163-182 |
| 4 | Fen alanında yaygın olarak görülen kavram yanılgıları | [1] s. 192-212, [3] s. 393-399 |
| 5 | Fen alanında yaygın olarak kullanılan öğretim strateji, yöntem, teknikleri (Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, 5E Modeli) | [6] s.85-107. |
| 6 | Fen alanında yaygın olarak kullanılan öğretim strateji, yöntem, teknikleri (Buluş yoluyla öğrenme stratejisi, 6 Şapkalı Düşünme Tekniği ) | [5] s. 371-382 |
| 7 | Fen alanında yaygın olarak kullanılan öğretim strateji, yöntem, teknikleri (işbirlikli öğrenme, gösteri yöntemi) | (1] s. 138-157, [5] s. 179-197 |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Laboratuvar teknikleri, laboratuvar güvenliği, basit malzemelerin fen öğretiminde kullanılması | [1] s. 220-248, [3] s. 341-380 |
| 10 | Kavram öğretimi ve grafiksel araçların kullanımı (kavram haritası, v-diyagramı, bildiklerim-merak ettiklerim-öğrendiklerim çizelgeleri vb.) | [4] s. 330-351 |
| 11 | Kavram öğretimi ve grafiksel araçların kullanımı [Kavram çarkı (Roundhouse Diyagramı)] | [6] s. 196-225. |
| 12 | Analojilerle öğretim tekniği (birleştirici benzetme vb.) ve Fen öğretiminde bilimsel modellerin kullanımı | [1] s. 300-316 |
| 13 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve uygulanması | (5) s. 412-441. |
| 14 | Genel Değerlendirme | [4] s. 550-571 |