| 1 | Eğitim örgütlerinde paydaşların sergiledikleri davranışların sebeplerini kuramsal olarak açıklayabilmek |
| 2 | Eğitim örgütlerinde paydaşların olumsuz davranışlarında olumlu yönde değişim sağlayacak motivasyon ve teşvikleri belirleyip işe koşabilmek |
| 3 | Eğitim örgütlerinde paydaşlar arası ilişki ve etkileşimleri yönetebilmek |
| 4 | Eğitim örgütlerinde paydaşlar arası çatışmaların sebeplerini belirleyebilmek ve bunları yönetebilmek |
| 5 | Eğitim örgütlerinde öğrenen örgüt olma yönünde değişim ve yenilikçi uygulamaları işe koşabilmek |
| 6 | Eğitim örgütlerinde olumlu okul iklimi oluşturabilmek |
| 7 | Eğitim örgütlerinde toplumun değer yargılarına uyumlu değer ve davranışlar geliştirebilmek |