EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ / EMZ0003 - EĞİTİM FELSEFESİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1 Eğitim kavramı: Eğitim, kültür, talim ve terbiye, aşılama, koşullama, beyin yıkama, sosyalleşme.1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G.L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale
2Eğitim Felsefesi Nedir?1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G.L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale
3Eğitim hakkında yazan önemli filozoflar (Platon, Aristoteles, Locke, Rousseau, Dewey) akademik bir disiplin olarak eğitim felsefesi.1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G.L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale
4Eğitim Gelenekleri: Liberal eğitim geleneği. Tarihçe; temel vurguları; hümanist eğitim, esasicilik ve daimicilik.1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G.L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale
5İslam aleminde ve Türkiye’de liberal eğitim geleneği: İslam’ın klasik dönemi, medreseler, batılılaşma sonrası.1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G.L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale
6Liberal Eğitim Geleneği: Felsefi Temeller: ontoloji, insan doğası, epistemoloji, etik, siyasal teori, toplumsal dayanışma.1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G.L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale
7 Eğitim Gelenekleri: İlerlemeci eğitim geleneği1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G.L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale
8Eğitim Gelenekleri: Eleştirel pedagoji: Kökleri; Çatışmacı toplum anlayışı1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G.L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale
9Eğitim Gelenekleri: Eleştirel Pedagoji: Eğitimdeki sınıfsal ve cinsiyetle ilgili eşitsizlikler; Eşitlikçi ve özgürlükçü doğrultuda toplumun yeniden inşasında eğitimin işlevi.1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G.L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale
10Eğitim Gelenekleri: Mesleki eğitim: Liberal eğitimde, ilerlemeci eğitimde ve eleştirel pedagojide Üretici çalışmaya karşı tutumlar1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G.L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale
11Siyaset ve Eğitim: Siyasal ideolojiler; Demokratik ideal; eğitimde fırsat ve imkan eşitliği, meritokrasi (liyakat sistemi).1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G.L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale
12Türkiye’de modernleşme sonrası eğitimin içeriğinin, yöntemlerinin ve politikasının şekillenmesinde etkili olan felsefi, toplumsal, siyasal görüşler.1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G.L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale
13Türkiye'de Eğitime ve eğitim düşüncesine etki etmiş başlıca düşünürler1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G.L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale
14John Dewey ve Eğitim Felsefesi1. Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları 2. Gutek, G.L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale