EĞİTİM FAKÜLTESİ / OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ / EMS0015 - KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Karşılaştırmalı eğitimin tanımı ve kapsamı1) Erdoğan, İ. (2015). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. İstanbul: Sümer Kitabevi. 2) Vaiz, O. (2022). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Osman Vaiz (E.) Ankara: Eğiten Kitap.
2 Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi 1) Erdoğan, İ. (2015). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. İstanbul: Sümer Kitabevi. 2) Vaiz, O. (2022). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Osman Vaiz (E.) Ankara: Eğiten Kitap.
3 Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma 1) Erdoğan, İ. (2015). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. İstanbul: Sümer Kitabevi. 2) Vaiz, O. (2022). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Osman Vaiz (E.) Ankara: Eğiten Kitap.
4 Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve aras¸tırma1) Erdoğan, İ. (2015). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. İstanbul: Sümer Kitabevi. 2) Vaiz, O. (2022). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Osman Vaiz (E.) Ankara: Eğiten Kitap.
5Türk Eğitim Sistemi Sarpkaya, R. (Ed.) (2010). Türk Eğitim Sistemi ve Okul yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Milli Eğitim Temel Kanunu. Kanun no: 1739. Kabul tarihi: 14.6.1973. Resmi Gazete: 24.6.1973/14574.
6 İzlanda, Norveç, İsviçre (Gelişmişlik Endeksi İlk 3 Ülke) ile Orta Afrika Cumhuriyeti, Somali, Güney Sudan (Gelişmişlik Endeksi Son 3 Ülke) ve Türkiye'de Okul Öncesi Eğitim Sistemi1) Erdoğan, İ. (2015). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. İstanbul: Sümer Kitabevi. 2) Balcı, A. 2009). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ali Balcı (Ed.). Ankara: A Pegem Akademi.
7 İzlanda, Norveç, İsviçre (Gelişmişlik Endeksi İlk 3 Ülke) ile Orta Afrika Cumhuriyeti, Somali, Güney Sudan (Gelişmişlik Endeksi Son 3 Ülke) ve Türkiye'de İlkokul Eğitim Sistemi Erginer, A. (2009). Avrupa birliği eğitim sistemleri: Türk Eğitim Sistemiyle karşılaştırmalar. Ankara: Pegem Akademi. Bakioğlu, A. (2013). Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi: Pisa’da başarılı ülkelerin eğitim sistemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
8 İzlanda, Norveç, İsviçre (Gelişmişlik Endeksi İlk 3 Ülke) ile Orta Afrika Cumhuriyeti, Somali, Güney Sudan (Gelişmişlik Endeksi Son 3 Ülke) ve Türkiye'de Ortaokul Eğitim SistemiAda, S. ve Baysal, Z.N. (2009).Eğitim Yapıları ve yönetimleri açısından çeşitli ülkelere bir bakış. Ankara: Pegem Akademi. Bakioğlu, A. (2013). Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi: Pisa’da başarılı ülkelerin eğitim sistemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
9 İzlanda, Norveç, İsviçre (Gelişmişlik Endeksi İlk 3 Ülke) ile Orta Afrika Cumhuriyeti, Somali, Güney Sudan (Gelişmişlik Endeksi Son 3 Ülke) ve Türkiye'de Lise Eğitim Sistemi Ada, S. ve Baysal, Z. N. (2009). Eğitim yapıları ve yönetimleri açısından çeşitli ülkelere bir bakış. Ankara: Pegem Akademi.
10 İzlanda, Norveç, İsviçre (Gelişmişlik Endeksi İlk 3 Ülke) ile Orta Afrika Cumhuriyeti, Somali, Güney Sudan (Gelişmişlik Endeksi Son 3 Ülke) ve Türkiye'de Yüksek Öğretim Eğitim SistemiAda, S. ve Baysal,Z. N. (2009). Eğitim yapıları ve yönetimleri açısından çeşitli ülkelere bir bakış. Ankara: Pegem Akademi
11 İzlanda, Norveç, İsviçre (Gelişmişlik Endeksi İlk 3 Ülke) ile Orta Afrika Cumhuriyeti, Somali, Güney Sudan (Gelişmişlik Endeksi Son 3 Ülke) ve Türkiye'de Mesleki Eğitim Eğitim SistemiAda, S. ve Baysal, Z. N. (2009). Eğitim yapıları ve yönetimleri açısından çeşitli ülkelere bir bakış. Ankara: Pegem
12 İzlanda, Norveç, İsviçre (Gelişmişlik Endeksi İlk 3 Ülke) ile Orta Afrika Cumhuriyeti, Somali, Güney Sudan (Gelişmişlik Endeksi Son 3 Ülke) ve Türkiye'de Yaşam Boyu Öğrenme Ada, S. ve Baysal, Z. N. (2009). Eğitim yapıları ve yönetimleri açısından çeşitli ülkelere bir bakış. Ankara: Pegem Akademi.
13 İzlanda, Norveç, İsviçre (Gelişmişlik Endeksi İlk 3 Ülke) ile Orta Afrika Cumhuriyeti, Somali, Güney Sudan (Gelişmişlik Endeksi Son 3 Ülke) ve Türkiye'de Öğretmen YetiştirmeAda, S. ve Baysal, Z. N. (2009). Eğitim yapıları ve yönetimleri açısından çeşitli ülkelere bir bakış. Ankara: Pegem Akademi.
14Dönem İçi DeğerlendirmeAda, S. ve Baysal, Z. N. (2009). Eğitim yapıları ve yönetimleri açısından çeşitli ülkelere bir bakış. Ankara: Pegem Akademi.