| 1 | Dünyada ve Türkiye?de çocuk sağlığına yönelik sorunları saptayabilme ve çözümünde ebenin rolünü kavrama |
| 2 | Sağlıklı/hasta çocuğu ailesi ve çevresi ile birlikte ele alma ve bakım sürecine aileyi dahil edebilme |
| 3 | Çocukta hastalık belirtisi olabilecek fiziksel özellikleri ve değişimleri tanıyabilme |
| 4 | Doğumdan adölesan yaşa kadar büyüme-gelişme sürecini izleyebilme ve bu süreci olumu/olumsuz etkileyebilecek etmenleri tanıma ve değerlendirme |
| 5 | Çocuklarda çeşitli yaş gruplarında sık karşılaşılan sorun/hastalıkların semptom, teşhis, tedavi ve hemşirelik bakımını kavrama |
| 6 | Çocuk sağlığını bozan, sık karşılaşılan sorunların, erken tanı, tedavi ve bakımında ebenin rolünü kavrama |
| 7 | Hizmet sunduğu çocuk ve aileye sağlık eğitimi ve danışmanlık yapma |
| 8 | Etik ilkeler doğrultusunda çocuk ve ailesinin saptanan sağlık sorunlarına yönelik uygun girişime karar verme, uygulayabilme, değerlendirme |
| 9 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları alanında bilimsel ve teknolojik tüm bilimsel gelişmeleri izleyebilme, araştırmanın önemini kavrama |
| 10 | Mesleki temel ilke ve kavramları her yaş grubundaki çocuğa uygulayabilme |
| 11 | Bütüncül yaklaşımla çocuk ve ile terapötik ilişkiyi başlatma ve sürdürme |
| 12 | Hasta bakımında disiplinler arası iş birliğini sağlama ve önemini kavrama |