NİĞDE TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / DOĞALGAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ / DGT2024 - MESLEKİ YABANCI DİL II

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Dersin tanıtımı, öğrencilerin dil seviyesini değerlendirme, temel dil bilgisi tekrarları (zaman kipleri, sıfatlar, bağlaçlar), tanışma ve mesleki bağlamda kısa tanıtım diyalogları, öğrencilerin kendilerini iş görüşmesi senaryosunda yabancı dilde tanıtmaları.Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press.
2Bölüme özgü temel mesleki terimlerin öğrenilmesi (örneğin, turizm için "reservation", makine için "maintenance"), kelime eşleştirme ve cümle tamamlama alıştırmaları, kelime kartları ve kısa metinler üzerinden terim çalışması.Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press.
3Alanla ilgili kısa bir makale veya iş ilanı okuma, ana fikir ve detay bulma alıştırmaları, okuduğunu anlama soruları ve grup tartışması.Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press.
4Resmi iş mektubu formatının öğrenilmesi (başlık, giriş, gövde, kapanış), örnek iş mektubu analizi, basit bir iş mektubu taslağı hazırlama.Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press.
5İş görüşmesi diyalogları ve rol oynama, temel telaffuz ve vurgu alıştırmaları, çiftler halinde iş görüşmesi canlandırma.Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press.
6Alanla ilgili teknik bir rapor veya talimat okuma, kelime tahmini ve bağlamdan anlam çıkarma, metin özetleme ve tartışma.Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press.
7Resmi ve yarı resmi e-posta yazımı, e-posta yazımında dikkat edilmesi gerekenler (konu, hitap, üslup), örnek bir iş e-postası yazma.Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press.
8Ara sınav: Kelime bilgisi, okuma ve yazma becerilerini kapsayan yazılı sınav, kısa bir sözlü sunum veya diyalog, sınav sonrası geri bildirim.Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press.
9İş ortamında sunum yapma becerisi geliştirme, sunum yapısı (giriş, ana bölümler, sonuç), etkili sunum teknikleri (vücut dili, ses tonu), basit bir mesleki konu üzerine 2-3 dakikalık sunum hazırlama.Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press.
10Mesleki rapor yazma becerisi geliştirme, rapor türleri ve yapısı, örnek rapor incelemesi, kısa bir iş raporu taslağı oluşturma.Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press.
11Müşteriyle iletişim veya iş toplantısı senaryoları, soru sorma ve yanıt verme alıştırmaları, grup halinde iş toplantısı canlandırma.Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press.
12Alanla ilgili bir vaka çalışması veya teknik doküman okuma, metindeki önemli noktaları vurgulama, vaka çalışması üzerine grup tartışması.Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press.
13Alanla ilgili bir vaka çalışması veya teknik doküman okuma, metindeki önemli noktaları vurgulama, vaka çalışması üzerine grup tartışması.Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press.
14İş başvurusu için özgeçmiş (CV) ve kapak mektubu formatlarının öğrenilmesi, örnek özgeçmiş analizi, kendi özgeçmişini ve kapak mektubunu hazırlama.Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press.
15Dönem boyunca öğrenilenlerin tekrar edilmesi, kelime, yazma ve konuşma becerilerinin gözden geçirilmesi, final projesi: mesleki bir senaryo üzerine sunum veya yazılı rapor, final sunumları ve yazılı teslimler.Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press.