| 1 | Dersin tanıtımı, öğrencilerin dil seviyesini değerlendirme, temel dil bilgisi tekrarları (zaman kipleri, sıfatlar, bağlaçlar), tanışma ve mesleki bağlamda kısa tanıtım diyalogları, öğrencilerin kendilerini iş görüşmesi senaryosunda yabancı dilde tanıtmaları. | Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press. |
| 2 | Bölüme özgü temel mesleki terimlerin öğrenilmesi (örneğin, turizm için "reservation", makine için "maintenance"), kelime eşleştirme ve cümle tamamlama alıştırmaları, kelime kartları ve kısa metinler üzerinden terim çalışması. | Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press. |
| 3 | Alanla ilgili kısa bir makale veya iş ilanı okuma, ana fikir ve detay bulma alıştırmaları, okuduğunu anlama soruları ve grup tartışması. | Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press. |
| 4 | Resmi iş mektubu formatının öğrenilmesi (başlık, giriş, gövde, kapanış), örnek iş mektubu analizi, basit bir iş mektubu taslağı hazırlama. | Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press. |
| 5 | İş görüşmesi diyalogları ve rol oynama, temel telaffuz ve vurgu alıştırmaları, çiftler halinde iş görüşmesi canlandırma. | Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press. |
| 6 | Alanla ilgili teknik bir rapor veya talimat okuma, kelime tahmini ve bağlamdan anlam çıkarma, metin özetleme ve tartışma. | Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press. |
| 7 | Resmi ve yarı resmi e-posta yazımı, e-posta yazımında dikkat edilmesi gerekenler (konu, hitap, üslup), örnek bir iş e-postası yazma. | Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press. |
| 8 | Ara sınav: Kelime bilgisi, okuma ve yazma becerilerini kapsayan yazılı sınav, kısa bir sözlü sunum veya diyalog, sınav sonrası geri bildirim. | Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press. |
| 9 | İş ortamında sunum yapma becerisi geliştirme, sunum yapısı (giriş, ana bölümler, sonuç), etkili sunum teknikleri (vücut dili, ses tonu), basit bir mesleki konu üzerine 2-3 dakikalık sunum hazırlama. | Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press. |
| 10 | Mesleki rapor yazma becerisi geliştirme, rapor türleri ve yapısı, örnek rapor incelemesi, kısa bir iş raporu taslağı oluşturma. | Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press. |
| 11 | Müşteriyle iletişim veya iş toplantısı senaryoları, soru sorma ve yanıt verme alıştırmaları, grup halinde iş toplantısı canlandırma. | Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press. |
| 12 | Alanla ilgili bir vaka çalışması veya teknik doküman okuma, metindeki önemli noktaları vurgulama, vaka çalışması üzerine grup tartışması. | Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press. |
| 13 | Alanla ilgili bir vaka çalışması veya teknik doküman okuma, metindeki önemli noktaları vurgulama, vaka çalışması üzerine grup tartışması. | Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press. |
| 14 | İş başvurusu için özgeçmiş (CV) ve kapak mektubu formatlarının öğrenilmesi, örnek özgeçmiş analizi, kendi özgeçmişini ve kapak mektubunu hazırlama. | Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press. |
| 15 | Dönem boyunca öğrenilenlerin tekrar edilmesi, kelime, yazma ve konuşma becerilerinin gözden geçirilmesi, final projesi: mesleki bir senaryo üzerine sunum veya yazılı rapor, final sunumları ve yazılı teslimler. | Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press. |