Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ / BLM4016 - SOSYAL MEDYA ANALİZİ
DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER
>
Dersin Kodu
Dersin Yarıyılı/Yılı
Dersin Türü
Dersin Seviyesi
Dersin Öğretim Dili
Dersin Adı
Teori
Uygulama
AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Sosyal medya platformlarından büyük ölçekli veri toplama, temizleme, işleme, Sosyal Ağ Analizi (SNA), Duygu Analizi (Sentiment Analysis) ve Konu Modelleme (Topic Modeling) gibi modern analiz yöntemlerini kullanarak anlamlı bilgiler çıkarma ve bu bilgileri pazarlama, siyaset, ve kriz yönetimi gibi farklı uygulama alanlarında kullanma becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Kısa İçeriği
Ders, sosyal medya analizine giriş, veri kaynakları (API'ler, crawling, scraping) ve etik konularla başlar. Ardından, gürültü temizleme, eksik veri yönetimi ve metin işleme (tokenizasyon, kök bulma) gibi veri ön işleme tekniklerini kapsar. Çizge kuramı temelleri üzerine kurulan ders, Sosyal Ağ Analizi (düğüm, kenar, merkeziyet ölçümleri - derece, aracılık, özvektör) ve topluluk tespitine odaklanır. Ayrıca, metin verilerindeki duyguları belirlemek için Duygu Analizi (sözlük ve makine öğrenmesi tabanlı) ve gizli konuları ortaya çıkarmak için Konu Modelleme algoritmaları (LDA, NMF) incelenir. Uygulamalı çalışmalar, Gephi gibi görselleştirme ve analiz araçlarının kullanımıyla desteklenir.
Önkoşullar
yok
DERSİN HEDEFLERİ
DERSİN HEDEFLERİ
1
Sosyal Medya Analizi bileşenlerini açıklayabilme
2
İstenilen konuda Sosyal Medya Analizi yapabilme
Loading…
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN YÜZDESİ
Meslek Bilgisi Dersleri
Uzmanlık/Alan Bilgisi Dersi
Aktarılabilir Beceri Dersi
Genel Kültür/Genel Yetenek Dersi