| ÖÇ1 | Evrim kavramin ne anlam ifade ettigini acikca ortaya koyabilmek |
| ÖÇ2 | Evrimin farkli boyutlari oldugu, basit bir surec olmadigini algilayabilmek |
| ÖÇ3 | Evrimsel calismalarda pozitif bilimin ve objektifiligin onemini kavrama |
| ÖÇ4 | Mutasyon kavramini ve oynayabilecegi rolu bilimsel mantikla tartisabilmek |
| ÖÇ5 | Evrimsel surecte ektin olan mekanizmalari elestirel bir yolla ifade edebilmek |
| ÖÇ6 | Turlesme ile evrimsel mekanizmalar arasinda neden sonuc iliskisi kurabilmek |
| ÖÇ7 | Evrim denince ne anlasilmasi gerektigini tum bilimsel mekanizmalri dikkate alarak bireysel olarak ifade edebilmek |
| ÖÇ8 | Canliarin evrimsel siralamalari hakkinda bilimsel yorumlar yapabilmek, dusunceler ortaya koyabilmek |
| ÖÇ9 | Fosillesmenin evrim mekanizmalarinda oynayabilecegi rolu farkli goruslerle ve somut bir sekilde ortaya koyabilmek, tartisabilmek |
| ÖÇ10 | Evrimin gunumuzdeki isleyisi hakkinda dunyada yapilan calismalari ve sonuclari takip edebilmek, kendine ozgu aciklamalar getirebilmek |
| ÖÇ11 | Jeolojik devirlerin canlilarin evriminde oynadigi rol hakkinda genel bir yaklasima sahip olabilmek |
| ÖÇ12 | Temel canli gruplarinin biyolojik bilgiler ve calismalar dikkate alinarak nasil degisime ugradigi, adaptasyon mekanizmalari ve cesitlenmeleri irdeleyebilmek |
| ÖÇ13 | Insanin evrimi hakkinda aktif olarak bilgilerini ortaya koyabilmek, tartismalari bilimsel bakis acisiyla yapabilmek |
| ÖÇ14 | Biyolojinin bir surec oldugunu ve canlilarinda evrimsel surecinin devam edebilecegini uluslararasi calismalari takip ederek |
| ÖÇ15 | Evrimsel surecteki tartismalari irdeleme cesaretini gosterebilmek |